Serviceguiden Sydvest utkommer kring årsskiftet

Susané Henriksson ja Mikael Syrjälä paiskivat töitä tulevan palveluopas Sydvestin parissa. Kuva: Mikael Heinrichs
Susané Henriksson och Mikael Syrjälä jobbar för högtryck med den kommande serviceguiden Sydvest. Foto: Mikael Heinrichs
Publicerad:

Mikael Syrjälä och Susané Henriksson håller som bäst på med att uppdatera informationen till den tryckta serviceguiden Sydvest som ges ut av Väståbolands företagare r.f. Nästa års serviceguide utkommer kring årsskiftet och i den får företagarföreningens medlemmar sina kontaktuppgifter införda utan kostnad, medan övriga företag som vill vara med i serviceguiden får vara med mot en liten avgift.

– Det blev eventuellt litet otydligt i den korta uppropstexten i förra veckans tidning, men det handlar alltså uttryckligen om den tryckta serviceguidens kommande upplaga. Vår förhoppning är att alla medlemsföretag svarar på det e-postmeddelande vi skickar ut och kollar att deras uppgifter stämmer. Vi hoppas att företagen svarar också ifall att uppgifterna är korrekta, säger Henriksson.

Också företag som inte är medlemmar i företagarföreningen uppmanas i varje fall uppdatera sina kontaktuppgifter så att de stämmer – även fast man inte vill vara med i den tryckta serviceguiden.

– Många har påpekat att de inte får meddelanden från takorganisationen Företagarna i Finland, vilket antagligen kan bero på att kontaktuppgifterna är felaktiga, säger Henriksson.

Guiden delas ut i hela Pargas

Upplagan på serviceguiden Sydvest uppgår till 12 000 exemplar. Den delas ut till alla hushåll i Pargas stad, ända från Iniö till Pargas.

– Man kunde nästan kalla serviceguiden traditionell redan, eftersom den har utkommit sedan år 2004. Dock har utgivarna varit olika under årens lopp, men nu är det Väståbolands företagare r.f. som är utgivare, påpekar Syrjälä.

Mikael Heinrichs 050-306 2004/mikael.heinrichs@aumedia.fi