Paraisten kaupunki lanseeraa uuden visuaalisen ilmeen “Vaati päivitystä”

Viestintä- ja markkinointipäällikkö Linda Baarman paljastaa, että kaupungin uusi visuaalinen ilme on aiempaa saaristokeskeisempi. Kuva: Malin Johansson.

Kaupungin uusi visuaalinen ilme lanseerataan marraskuussa – julkisuuskuvasta tulee saaristolaisempi.

Uudistus tulee tarpeeseen

Kolmen kuukauden kuluttua Paraisten kaupungin uusi visuaalinen ilme lanseerataan osana kaupungin uutta strategiaa. Kaupungin aiemmat visuaaliset suuntaviivat ovat vuodelta 2009 ja viestintä- ja markkinointipäällikkö Linda Baarman sanoo, että uudistus tulee tarpeeseen.

– Päivitys ja uudistus olivat tarpeen suuntaviivojen sopeuttamiseksi koko Paraisten kaupungin yhtenäistämiseksi ja tavaramerkin vahvistamiseksi, sekä sisäisesti että ulkoisesti.

Kaupungin uusi visuaalinen ilme on aiempaa saaristokeskeisempi

Baarman paljastaa, että kaupungin uusi visuaalinen ilme on aiempaa saaristokeskeisempi ja saaristomeri korostuu eri tavoin. Baarmanin mukaan logo on visuaalisesti näkyvin ja myös eniten tunteita herättävä. Baarman toivoo paikallisten tuottajien ottavan häneen yhteyttä ja sanoo, että nyt on hyvä aika saada näkyvyyttä, kun kaupunki uudistaa markkinointituotteitaan.

– Tilaan mieluummin paikallisia tuotteita kuin tavaroita ulkomaisista kaupoista.

Tärkeä osa uudistustyötä on asukkaiden ja päättäjien ottaminen mukaan työhön. Kesän alussa kaupungin luottamushenkilöt saivat tilaisuuden ilmaista mielipiteensä visuaalisesta ilmeestä, ja syyskuussa asukkailta kysytään avoimen kyselyn kautta vinkkejä siitä, mitä he yhdistävät saaristokaupunki Paraisiin.

– Haluamme tietää, mitkä paikat, ihmiset ja sanat liittyvät Paraisten kaupunkiin.

Ensi vuonna käynnistyy myös uusi markkinointikampanja

Uudistuneella visuaalisella ilmeellä halutaan vahvistaa kaupungin vetovoimaa, ja ensi vuonna käynnistyy myös uusi markkinointikampanja. Kampanjan yhteydessä luodaan maskotti, joka on näkyvillä eri kampanjoiden aikana. Tärkeä osa markkinointia on paikallisten yritysten mukaan ottaminen, ja punainen lanka on yhteistyö. Hyvä esimerkki tästä on tämän päivän tapahtuma, jossa kaupunki tarjoaa asukkaille mahdollisuuden kokeilla kuntonyrkkeilyä yhteistyössä paikallisen toimijan Muskelipajan kanssa.

Malin Johansson
Suomenkielinen käännös:
Tuuli Meriläinen

Ei kommentteja, oletko sinä ensimmäinen?

Kommentoi

Kaikkien, jotka kommentoivat PK:n nettijuttuja, odotetaan tekevän sen asiallisesti ja omalla nimellään. Kommentin allekirjoitus sekä omalla etu- että sukunimellä, kiitos.


*